Home » Nieuws » Leerlingen planten eerste boompjes

Leerlingen planten eerste boompjes

Tussen 25 januari en 28 februari  2023 worden de eerste boompjes en struiken voor het toekomstige voedselbos geplant door leerlingen van basisscholen uit de omgeving.

Als eerste waren op woensdag 25 januari de leerlingen van groep 8 van Basisschool de Vaert uit Kaatsheuvel naar de Roestelbergseweg gekomen.  De leerlingen en leerkrachten hadden ter voorbereiding van de plant-ochtend een lespakket ontvangen, waar zij duidelijk mee aan de slag waren geweest. Het enthousiasme onder de leerlingen was groot, zij hebben ruim 100 boompjes en struiken geplant, waaronder kruisbessen en pruimenboompjes.

Bij de plantplek is ook een bordje met de naam van school en klas geplant, zodat zij in de toekomst hun boompjes en struiken kunnen terugvinden.

Behalve van Basisschool de Vaert komen ook groepen van Basisschool Meerdijk en van de Koningschool uit Waalwijk boompjes planten. En zo is er een voorzichtig begin gemaakt met de uitvoering van een van de doelstellingen van Stichting Juniper:  het geven van voorlichting over natuurinclusieve landbouw.